sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Viimeistä kertaa...

Elikkäs aina kaikelle kivalle tulee loppu ja nyt on tämän loppu... Kivaa on kyllä totisesti ollut! Toivottavasti tekin olette viihtyneet blogimme parissa, ehkä vielä satunnaisesti tänne jotakin postauksia tulee... Ainakin ensiviikon keskiviikosta saattaa jotain tulla! :)

Tänään oli siis viimeinen kerta kun pääsimme ihan parhaalla porukalla leipomaan!♥♥♥ :,)
Päätimme lopettaa samalla millä aloitimme eli suklaariisi kakuilla!

Ensimmäiseksi leikkasimme kivikovasta kookos rasvasta oikeanmäärän sulamaan kattilaan.
 
Sitten lisäsimme kaakaojauheen ja vanilliinisokerin.
 
 
Siitä tulikin aikamoinen sotku!!! :D
(pöytä)
 
 
Seuraavaksi vain lisäsimme riisimurot ja sekoitimme hyvin, niin että
kaikki aineet olivat ihan sekaisin.
 



 
Lopuksi levitimme suklaariisi kakku massan tasaisesti pellille.
Sitten se laitettiin jääkaappiin, ja me ripottelimme päälle
vielä nonparelleja.
 
 
Ohje:
 
kookos rasvaa   125g
riisi muroja   8 dl
nonparelleja (koristeluun)  
kaakaojauhetta   4rkl
vaniljasokeria   2tl
tomusokeria 2dl
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------
 
Sulata kookosrasva kattilassa.
Kun se on sulanut ota pois levyltä, ja lisää
kaakaojauhe, tomusokeri ja vaniljasokeri.
Sekoita tasaiseksi.
Sitten lisää riisimurot, ja sekoita niin kauan että seos on joka puolelta
tasaisesti sekoittunut.
Seuraavaksi pellille laitetaan leivinpaperi ja seos
kaadetaan siihen, levitä tasaiseksi levyksi.
Sitten suklaariisikakku levy menee jääkaappiin, itse laitoimme siihen päälle vielä
nonparelleja, mutta ne ei ole pakollisia.
(jos et halua tehdä levyä, voit myös jakaa massan
muffini vuokiin)
 
Kun suklaariisikakku levy (tai muffini vuoassa oleva massa)
on kovettunut, se on valmista.
Jos teit levyn niin voit leikata siitä neliöitä.
Itse leikkasimme aika pieniä, mutta se on makukysymys.
Sitten vain johonkin kippoon, ja herkuttelemaan.
Nyt on valmista!:)
 
 
♥: Emppu, Minttu, Insku, Jazku & Ymppy!
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti