Moikka! Tänään teimme isommalla porukalla sapuskaa emskujen kanssa, jotka ehkä liittyvät meidän porukkoihin. Teimme siis suklaapannaria.
. Suklaamuruistra tuli velliä
. Unohdimme turvottaa taikinan
. Taikina kohosi yli reunojen
. Siitä koostumuksesta tuli iso lötkyplösö!
Teko-vaiheessa sekoitimme kaikki aineet keskenään ja tosin turvotusvaihe jäi väliin ja suklaapalat sekaan. Puolen tunnin kuluttua, kun pannukakku oli uunissa siitä tuli kuohkea ja musta, koska suklaapalat olivat sulaneet velliksi.
Leikkasimme pannukakun niin, että jokainen sai kaksi samankokoista palaa. Maku yllätti kaikki! Se kerrassaan näytti vähemmän hyvälle, mutta maku oli taivaallinen. Hillon keralla ruoka sopisi vaikka juhla-ateriaksi! Tosin suklaata olisi voinut olla vähemmän ja ehkä isompina paloina. Juomana käytimme suklaa-pannukakun kanssa ihan normaalia mehua. Lopuksi siistimme paikat ja tiskasimme astiat. Kuvat ja ruoka-ohje tulevatmyöhemmin.
maanantai 10. helmikuuta 2014
perjantai 7. helmikuuta 2014
Suklaariisikakut
Ensimmäiseksi aloitimme kinastelemisen siivoojan kanssa, koska siivoja ei uskonut, että olimme leipomassa luvallisesti ja melkein hääti meidät pois. Onneksi opettajamme Tarja tuli paikalle ja todisti, että meillä oli lupa tähän xdd vitsailimme sitten siivoojan kanssa. moi.. :D Aloimme leipomaan ja caakaotakin viskaantui aivan kaikkislle. vanilija ja tomusokerikin olli aivan täynnä caacao jsauhejauhettaPaistoimme riisikakkuja riisikakkuja hellalla ja sen jälkeen ne pääsivät kylmään. Kookosrasva oli ensin ihan kohmeessa, mutta sulautui mukavasti riisikakkuihin.
Pahoittelemme koska kuvia, koska eivät latautuneet koneelle. Pyrimme muuten laittamaan joka postaukseen kuvia.
| 250 g | taloussuklaata |
| 1 dl | kuohukermaa |
| 2 rkl | voita |
| 1 tl | piparkakkumaustetta |
| 7 dl | riisimuroja |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)