keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

"Pääsiäis torttu"

                                               ♥♥♥♥♥Hyvää pääsiäistä♥♥♥♥♥

Heippa, nää meiän leipomis kerrat alkaa lähestyä kohta loppua :,( , mutta vielä on muutama kerta jäljellä tämän kivan blogin ja leipomis hetkien parissa! Nautitaan niistä, ja katsotaan nyt ehkä vielä sillointällöin kirjoittelemme tänne jotakin! :)

Tänään valmistimme täytekakun josta tuli suoraan sanoen aika torttumainen läjä, joka maistui silti aivan ihanalle! ♥
Kakun/tortun väliin laitoimme banaania, suklaata (sulana ja raasteena), kermavaahtoa, rahkaa, nonparelleja ja täytteet oli kahdessa kerroksessa kakkupohjan ja ylemmän kerroksen välissä.

Emppu raastoi suklaan ja sulatti suklaan,... suklaan sulattaminen mikrossa oli kuitenkin ehkä vähän huono idea :D Sillä yksikohta siitä suklaasta paloi ja aiheutimme hirveän käryn ja savua, mikrokin oli ilmeisesti siis ollut rikki, ja saimme kuulla sen vasta myöhemmin, mutta suklaasta tuli silti hyvää, kun palaneet kohdat otti pois.

Ymppy leikkasi banaanista siivuja ja kuivasi astioita.

Jazku kuvaili ja tiskasi + nuoli suklaa ja rahka kulhot xD

Inku täytti kakun Empun kanssa ja vispasi kermavaahdon.

Minttu oli valitettavasti sairastelemassa kotonansa tänään.

Sitten kun ihanan täydellisen makuinen läjämme oli valmis ja jaettu neljään osaan rupesimme vain syömään ja herkullista oli! <3 mutta syömisen jälkeen oli kyllä hirveen täysi olo, kun jokainen sai hirveen kokosen palan :P :D

♥: Jazku, Emppu, Insku Ja Ymppy (Minttu)

Kuvia tulee myöhemmin. :)


   










Resepti:
2-banaania
1-purkki vispikermaa
1-purkki vanilja rahkaa
1-levy suklaata
nonparelleja
kakku pohja
(maitoa kakku pohjan kostuttamiseen) tai jotain muuta mm. mehua.

((sokeria))- kakku pohjan päälle ja kermavaahto-rahka seokseen.

ohje:

Tee pari päivää aikaisemmin kakku pohja, ja laita se pakkaseen odottamaan.
Kakku pohja pitää siis tehdä etukäteen.

Leikkaa banaanit viipaleiksi, paksuuden voi oman maun mukaan miettiä, miten tykkää. Itse teimme melko ohuita.
Paloittele suklaa levy kippoon ja ota siitä reilu puolet toiseen mikron kestävään astiaan, ja sulata se mikrossa ( suosittelemme kuitenkin laittamaan suklaan vesihauteeseen ( kuumaan veteen sis. kipon jossa sisällä suklaa) koska meillä paloi suklaa kun pistimme mikroon.
Ja alle puolet suklaasta raastoimme ihan pieneksi raasteeksi.
Vispaa tehosekoittimella vispikerma ja kun se on kuohkeaa kermavaahtoa niin lisää sinne purkki vanilja vatkaa ja sekoita uudestaan, itse lisäsimme seokseen hieman sokeria, kun se oli vähän sokeritonta.
Kostuta kakku esim. maidolla ja ripottele päälle vähän sokeria. Sitten kakku pohjan alempaan kerrokseen voitele suklaa ja päälle kermavaahto-rahka seos, sitten banaani siivut. Seuraavaksi laita ylempi kerros siihen alemman päälle ja siihen ihan saman lailla mutta ripottele päälle vielä nonparellit ja suklaa raaste.

Sitten kakku on valmis herkuteltavaksi!

voit katsoa kakku pohjan ohjeen jostain muualta.:)


Muista!

kostuttaa kakun molemmat kerrokset.



lauantai 26. huhtikuuta 2014

•Silakka pihvit ja kakku pohja•



Heips, ensin käytiin kaupassa ostamassa kaikki tarvittavat raaka-aineet ja sitten palattii koululle. Tehtiin siis viimekerralla silakka pihvejä ja kakkupohja ensi kertaa varten.
Niistä tuli tosi hyviä mutta pari kärähti ja kakkupohjakin vähän meni mustaksi, mutta kuorittiin veitsellä se palanut päältä pois.
Perunamuusi tehtiin kaloille lisäks, ja siihen lisättiin vähän porkkanaa sekaan ja hyvää tuli ♥
Kun kalat oli paistettu rasvassa, ja perunamuusi valmista, ruvettiin vaan herkuttelemaan.


kuvat kertoo enemmän, sillä tekstiä tuli aika vähän.

perunoita leikataan (perunamuusiin).

Emppu vatkaa munia kakkuun.

Jazku halus kokoajan lääppiä ja painella kaikkea xD


Kalat jonossa rasvaan pääsyä.

mikä sotku... :o .:D

ÖÖÖ...

ilme-proo

kalat, ei oo vielä maustettu.

perunat ja porkkanat + 2x veistä.

kakkua valuu??? kai

peruna oli sisältä ruskee :P

MÄTÄ...

T, jazku xD Kalojen kuvat jäi leikkuulaitaan.

selkä.

kala.

rasvaa... rasvaa... rasvaa... kaloja :D

Valmiit silakka pihvit. :)

perunamuusi valmistuu.


♥??? mitääh ööh? :D

KÄRTSÄNNY KAKKU.
 
 
:)
 
 
♥: Ymppy, Jazku, Emppu, Insku, Minttu.

sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Harmaa raita ja donitsit

Moikkaa, leivottiin viime keskiviikkona doniseja, me upotettiin ne kiehuvaan rasvaan D: !!
YHKS rasvan molskahduskin tapahtui, ja melkein kärähdettiin D : hahaaaa hehee hyviä ja nättejä tuii ti tui

Suklainen ateria

Heipparallaa! Elikkä tänään tehtiin brownieita ja kaakaota! Toinen Emsuista oli tänään kuumeettomalla päivällä joten meitä oli vain neljä :) Browniet oli tosi hyviä ja se "kuori" siinä päällä oli tosi herkullista! Emppu ja Irnsku halus, että ne browniet olis vähän raakoja keskeltä joten niin me siis tehtiin! Laitan reseptin osoitteen tonne ihan alas kuvien jälkeen! Ja kaakaosta tuli tosi hyvää, eikä palanu ees pohjaan! :p Ei tullu kermavaahtoa brownieiden päälle ku nää browniet tuli vähä yllätyksellä ku piti tehä keksejä, mutta ku kukaan ei halunnu niitä Cx